onsdag 4 maj 2016

Hittade en del på loppis...

Var på loppis här i Sollentuna för ett par veckor sedan och letade som vanligt efter dockskåpsmöbler. Brukar inte ha någon större tur men den här gången fanns där en säljare som hade en hel låda med dockskåpsmöbler med sig.
 
Allt var förpackat i påsar och färdigt prissatt. Lite dumt för mig som bara ville ha en möbel ur varje påse. Den här säljaren visste också vad sakerna var värda så jag fick inget fyndpris direkt.
 
 

 
 
Här följde det med en del ommålade, omklädda och förstörda möbler, men mina ögon fastnade på det bruna teakbordet... är det inte... jo det är det! Ett BRIO-soffbord från senare delen av 60-talet!
 
 


 
 
Och den omklädda och förstörda soffgruppen var ju också BRIO, suck! Precis de möblerna jag är ute efter och som hör till bordet ovanför...men totalförstörda...
 
 

 
 
Här var det enbart blombordet jag var ute efter men får nog nytta av det andra också...
 
 

 
I den här gruppen fick jag diverse ommålade möbler på köpet när det var det orangea kylskåpet jag ville ha. Kylskåpet är i väldigt fint skick, inga färgskav eller märken. Det röda bordet kom till nytta i mitt Dallasskåp.
 
 
 


 Det här blev ett impulsköp. Inget jag letat efter direkt. Är inte så förtjust i Lundbys rokokomöbler men fastnade för flygeln. Passar kanske i mitt Lundby från 1969?





Ännu ett blått Lundbykök! Här var det kylskåpet och kastrullen samt stekpannan jag vill ha till mitt Lundby 1969.




Snart blir det nog läge att sluta köpa och börja sälja av de möbler jag inte behöver. Tycker bara att det är så bökigt att packa och skicka paket, därför blir det inte av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar