lördag 12 mars 2016

Vitrindörrar till Billy

 
 
Jag trodde ju inte att man kunde använda vitrindörrar till bokhyllan Billy när dockskåpen står i hyllan men det visade ju sig att det fungerar hur bra som helst. Nu blir det inte så dammigt i dockskåpen. Jag har ju de flesta av mina dockskåp i sovrummet och det är nog det dammigaste rummet i hela lägenheten med tanke på att man har en massa sängkläder och textilier där. Att dammtorka i dockskåpen är verkligen inte roligt. Nu hoppas jag att jag ska slippa göra det så ofta.

Micki-skåpet fick inte plats i min Billyhylla nu, så det ställde jag ovanpå men däremot gick BRIO-skåpet in. Det passade verkligen exakt in på millimetern!

6 kommentarer:

  1. Jättebra idé, den tar vi! Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att jag inspirerade dig till en ny idé. Billybokhyllorna är som gjorda att ha dockskåp i och med vitrindörrar är det ju ännu smartare.

      Radera
  2. Hej! Jag såg att ni hade lagat lundby-lampor. Hur gjorde ni då? Dotterns har gått sönder där sladd möter väggkontakt...går det att laga?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hushållerskan!
      Ja visst går det att laga! Man drar ur de små mässingsfärgade metallstiften med en tång (brukar sitta riktigt hårt på moderna lampor)och sticker ner sladdarna i två olika hål från baksidan. Det gäller att se till att tillräckligt mycket skalad sladd finns kvar så att koppartråden i sladden får kontakt med metallstiften. Om det inte gör det så får man skala av lite vit plast från sladden. Sen försöker man få sladdarna att sitta kvar i respektive hål medan man trycker ner stiften, förslagsvis med en tång. Det är ganska tålamodsprövande och pyssligt. Oftast låter jag min man laga mina lampor eftersom han har mer tålamod och är duktig på att laga saker. Lycka till med era lampor!

      Radera
    2. Tack för den här beskrivnignen, råkade precis riva sönder en lampa mellan sladd och kontakt, och nu vet jag hur jag kan fixa den! Tack snälla!

      Radera
    3. Hej Lovisa! Härligt att kunna hjälpa till. Hoppas att du fixade den!
      Mvh Yvonne

      Radera