onsdag 4 maj 2016

Läckra sängar

Det här sovrummet tycker jag väldigt mycket om. Det är sovrummet som hör till Lundby Manor från 1981. Det finns en liknande version med randigt tyg, men Manor-versionen ska ha blommigt tyg har jag fått lära mig.
 
 
 

 
 
Det här läckra sängen fanns med i Lundbykatalogerna från 1985-1987. Den fanns både i brunt och vitt.
 
 

 
 
För ett tag sedan hittade jag även den vita sängen på Tradera. Det var fler än jag som ville ha den så den blev inte billig. På Traderabilden presenterades den ungefär så här:
 
 

 
 
När den kom visade det sig att den inte alls var i så fint skick. Båda gavlarna var avbrutna varav det bara var den ena som låg med i paketet. Knoppen på ena lådan var borta. Inget av detta hade säljaren skrivit i sin annons.
Den säljaren fick inget omdöme av mig. Kanske borde jag ha gett ett dåligt omdöme men jag brukar aldrig ge det, för då får man antagligen ett dåligt omdöme tillbaka och det är det inte värt.
Överlag har jag haft tur när jag handlat på Tradera. Det är sällan jag har blivit lurad.
 
 
 

Här har jag limmat den ena gaveln.
 
 
 
De här gaveln lyckades jag aldrig laga eftersom biten som fattades inte var med.
 
 

 
 
Nästan ett år senare hittar jag den här på Tradera. Visserligen hade säljaren vänt den uppochner men visst var det väl just den sängen jag saknade? Ingen annan bjöd på den så den blev billig...
 
 

Och vips hade jag lyckats få ihop en hel säng! Den står numera i Grodhuset.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar