onsdag 14 augusti 2013

Rokokostolarna börjar bli färdiga

Tänk vad en del saker tar tid! Man håller på och pysslar och grejar och så har man inget tålamod att slutföra sitt projekt just då för att det tog längre tid än man tänkt sig.
 
Så har det ju varit sommar också. Våra somrar är totalt fullbokade. Med både kolonistuga i Stockholm och liten gård i Fagersta med tillhörande trädgårdar som måste skötas om finns inte mycket tid över till småpyssel och dockskåp. Dessutom håller vi på med ett betydligt (nåja) större projekt, vi bygger en bastu! Den har tagit oss två somrar att bygga, men nu börjar den bli färdig.
 
Den här veckan har jag tagit ut föräldradagar medan sonen skolats in på fritids. Nästa vecka börjar han i förskoleklass! Hade tänkt vara med honom åtminstone den första dagen, men det behövde jag inte, så det blev lite tid över för dockskåpspyssel..
 
 
 

Så nu har jag i alla fall fått ändan ur vagnen och slipat färdigt de fyra rokokostolarna jag skrev om i ett tidigare inlägg!
 
 
De har också blivit målade en gång. De ser vita ut men det är en pärlgrå nyans som heter Yvonne (!) Samma färg som jag målat våra 1:1 köksmöbler hemma med!

 
De bör nog få ett lager färg till på sig innan jag gör stolsdynorna. Hoppas det inte ska dröja så länge....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar