onsdag 14 augusti 2013

Mitt kök börjar ta form.

Köpte det här köket från Skala Minimal i våras. Har ingen bild på hur det såg ut för jag glömde så klart att ta en "förebild" på hur köket såg ut innan jag satte igång. Det här köket ska jag ha i Jugendskåpet. Köket är ganska litet så det får inte plats så mycket.
 
 
Jag tog bort den en lösa diskhon som låg i diskho-skåpet och spisen kommer jag inte heller använda i det här köket.
 
Här har jag målat köket vitt och klistrat på små bitar av våtrumsmattan vi la i 1:1 bastun förra veckan:
 
 
 Sen målade jag kanterna så att det liknade marmoreringen på mattan.

 

 
 
Här står köksskåpen i det lilla köket i Jugendhuset (väggarna är inte klara än):


 
La faktiskt till en liten sarg på skåpet till vänster om diskhon. Jag tyckte det såg mer komplett ut med en marmorkant som löper runt hela marmorbänken.
sargen/marmorkanten gjorde jag av en bit från de där användbara brasstickorna från Biltema som jag även gjorde golvet av i sovrummet. Den hade exakt rätt tjocklek!
 
Funderar på om det vita ska målas en gång till. I ljuset från blixten ser det ut som om det skulle behövas...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar