torsdag 8 januari 2015

Några favoriter

Här kommer några fler bilder från höstens Traderaköp. Föremålen på bilderna är sådana som normalt brukar gå för rätt mycket pengar och som jag aldrig brukar ha en chans på. Men ibland lyckas man hitta en och annan godbit. Köksväggen med det blå Lundbyköket och den blå spiskåpan som jag skrivit om tidigare var ett sådant fynd som knappt syntes på Traderabilden bland allt trasigt och udda i förgrunden och som jag fick ganska billigt:
 
 
 
 
Här är en säng och en sekretär från 80-talet som jag ropade in var för sig men som hör ihop. Till dessa hör också en hög säng som man kan ha ovanför den lägre sängen så att det blir en våningssäng. Den ligger på önskelistan nu!
 

Här är en lite ovanligare blå badrumsmöbel som tydligen ska vara tillverkad för det stora Manorhuset som Lundby tillverkade 1981. Tyvärr saknas den lilla toaborsten.
 
 
Här är en söt lampa som jag är mycket förtjust i och den lilla hyllsektionen från Lundbys LIDO-serie som jag nämnde i mitt förra inlägg:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar