onsdag 7 maj 2014

Mysteriet med de omålade Lundbymöblerna

När jag köpte de här sakerna för ett par veckor sedan på Tradera var jag ganska ointresserad av alla trärena, omålade möbler som följde med.
 
 
 
 
Men som den Lundbynörd och samlare jag plötsligt blivit så vill jag ju ta reda på vad det är för saker jag köpt, så jag har letat och letat i Lundbykatalogerna på nätet för att ta reda på under vilket/vilka år de olika sakerna fanns ute i handeln. Jag har identifierat allt på bilden utom de här omålade stolarna och bordet:
 



Stolarna och bordet ser exakt likadana ut som de vanliga Lundbymöblerna i blått, rött och vitt. Det finns inga färgrester eller limrester på dem heller så någon stolsdyna verkar inte funnits.




Tänkte att någon av alla de duktiga samlarna i Lundbygruppen på Facebook skulle veta vad det är jag köpt, men till min förvåning har ingen kunnat ge något bra svar ännu. Mysteriet kvarstår...

2 kommentarer:

  1. Kan det vara så att någon som arbetade med att tillverka möbler tog med sig några stolar och bord hem innan de blev klara i fabriken? Och så har du fått tag på dem nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har också tänkt den tanken! Det verkar vara det mest troliga scenariot. :)

      Radera