torsdag 9 januari 2014

Matbordet från Tradera

 På nyårsdagen åkte vi till stugan i Fagersta och stannade där i några dagar. Medan sambon höll på med att klyva ved fick jag lite lugn och ro och kunde ta itu med mitt och sonens andra dockskåpsprojekt, det som vi kallar sekelskiftesskåpet.



Ni minns det där bruna matsalsbordet jag ropade hem från Tradera? Ett ben hade tydligen gått av någon gång så den tidigare ägaren hade limmat det och kladdat lim lite här och där men det passade mig perfekt då blev det lite billigare och jag skulle ju ändå måla det ljusgrått. :) Slipade och målade det två gånger och av lagningen syns inte ett spår. Äntligen fick jag precis ett sånt matsalsbord som jag letat efter men inte hittat i någon dockskåpsaffär på nätet.



 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar