onsdag 9 augusti 2017

Testade att flocka om Briomöbler

Visst visade jag bilder på en del möbler jag köpte på loppis förra året? Ska se var det inlägget finns.... Jo här!: Hittade en del på loppis
Tänkte jag skulle testa att flocka om dem med sådant där flockpulver som man ska dekorera sina naglar med (hur man nu kan vilja det?). Hittade det röda pulvret på Wish men den rätta turkosa färgen gick inte att hitta.
Så här såg möblerna ut när jag fått bort nästan all blå sammet som var klistrad på möblerna. Sedan tog jag Dremeln och slipade bort allt blått tyg och alla limrester.





Efter att jag sprejat möbeln med sprejlim hällde jag pulvret över och tryckte lite försiktigt med fingrarna så att det skulle fästa ordentligt. Sedan det torkat i 10 minuter hällde jag bort överflödigt pulver (som jag återanvände).





Resultatet blev faktiskt över förväntan och jag blev mycket nöjd med mina Briomöbler. Synd bara att jag inte hittat rätt turkos pulver till soffan.




2 kommentarer:

  1. Så smart och så bra det blev! Det önskar jag att jag hade kommit på när jag kunde köpt slitna Brio-möbler billigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det fungerade riktigt bra. Hoppas att jag får tag i rätt turkos pulver så att jag kan göra om soffan också. Spanar också efter lite slitna Briomöbler. Har varken fått tag i svanen eller ägget till ett rimligt pris ännu.

      Radera