måndag 21 augusti 2017

Mitt lilla museum


För många år sedan träffades jag och min man Göran genom gemensamma vänner. Min bästa vän som jag känt sedan småbarnsåren hade köpt en sommarstuga och det var när jag åkte dit för att fira midsommar som jag träffade deras trevlige granne, min blivande man.

Nu är min vän och hennes man skilda sedan flera år och mannen är omgift och vill inte ha kvar sommarstugan längre. På så sätt kom det sig att jag för några månader sedan köpte mig en tomt och en liten sommarstuga i anslutning till min mans gård. På tomten finns både snickarverkstad och en liten gäststuga.
Under sommaren gjorde vi om gäststugan till ett litet museum för mina dockskåp.



Köpte hyllplan på Biltema och konsolerna hade vi hemma sedan förut. Min man hjälpte mig med att borra och skruva.


Här har jag fått hjälp att plocka i ordning och möblera av min son Martin






Åtta dockskåp fick jag plats med på den här väggen. Jag är riktigt nöjd. Hoppas nu bara att de står skyddade här och inte blir fuktskadade eller angripna av skadedjur under vintern.



2 kommentarer:

  1. Åh, så fint, och så roligt det måste vara, att ha ett eget rum till alla småhusen. Maj

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det känns bra att ha en plats för dem. Har inte plats i vår lägenhet. Hoppas bara de får vara ifred för möss i vinter.

      Radera