torsdag 13 mars 2014

Ny takbeklädnad på Grodhuset

Nu har jag fått taket jag hittade på Papers For Restoration på Picasa, utskrivet på laserskrivare. Det blev perfekt! Min sambo fick ändra storleken på dokumentet i Power Point så att det skulle bli rätt storlek på takpannorna innan han skrev ut det åt mig.
 
 
 
 
 
Tur att vi har en sådan här pappersskärare. Skulle inte klara mig utan den!





Klistrade fast papperstaket med Wallpaper Paste från Skala minimal. Strök ut klistret med pensel direkt på hustaket och inte på pappersarket! Lite blött och kladdigt blir det alltid när jag håller på med tapetklister och hade jag valt att skriva ut taket med vanlig bläckstråleskrivare så hade färgen på pappret säkert lösts upp och flutit ut.






Inte illa om jag får säga det själv! Men så är jag ju dotter till en takläggare också! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar