torsdag 9 januari 2014

Matsalen i sekelskiftesskåpet


Sakta men säkert börjar det första rummet, matsalen, att bli klar. Jag har skickat efter färdiga fönsterfoder av gips från Coco & Co som jag limmat upp runt fönstret och i taket har jag limmat upp ett vackert dekorerat stucktak av gips från Coco & Co, som tyvärr hade gått sönder i flera bitar i posthanteringen :( Kanske hade jag fått ett nytt om jag hört av mig till Coco men det hade jag inget tålamod till så jag testade att limma ihop bitarna. Det syns lite sprickor här och var men vet man inte om det så tänker man inte på det. Jag har även skickat efter en del stuckatur och lister av gips som ska upp över fönstret, dörren och runt taket så småningom.
 
 
 
 
Så här ser rummet ut nu när bordet och kristallkronan kom på plats. Jag sågade itu det gamla runda bordet jag hade och fick två månbord. Ska sätta dit ben på baksidan av borden, här sitter de bara uppe provisoriskt med Tackywax.

2 kommentarer:

  1. Din blogg är otroligt fin och mysig!
    Det gör att jag skulle vilja börja pyssla igen som jag gjorde när jag var mindre! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Li! Så roligt att få beröm! :) Kom ihåg: man blir aldrig för stor för att pyssla!

      Radera