torsdag 29 augusti 2013

Kristallkronor på gång

Äntligen har jag fått tag i material så att jag kan börja med kristallkronor igen! Min första kristallkrona blev aldrig riktigt klar eftersom de små droppformade kristallerna jag köpte på Panduro tog slut. Det fattades en ynka kristall för att jag skulle kunna göra färdigt den. Så förargligt! Men förra veckan när jag var inne på Panduro hade de till min stora glädje tagit in kristallerna i sortimentet igen!


Och så i lördags fick vi för oss, jag och min sambo, att vi skulle besöka Eskader på Grevgatan i Stockholm. Min sambo samlar Märklin så han var intresserad av att köpa delar till tågbanan och jag var ute efter ornamentband i mässing som jag ska ha till kristallkronorna. Vilken butik alltså! Det var som att kliva in i en butik eller järnhandel från 50-talet. Det var trångt och grejer från golv till tak. Inte riktigt så prydligt som det ser ut på bilden på deras hemsida. Små fack och lådor som plockades fram av kunniga affärsinnehavare som visste precis var minsta skruv eller reservdel fanns. Det var ingen stress och jäkt, man tog god tid på sig och pratade med kunderna. Här rusar man inte bara in och köper det man ska ha och går ut, här tar det tid och man engagerar sig i varje kund. Ja man rentav umgås med kunderna! Och vilka kunder sen! Riktiga märklinnördar som även pratade sinsemellan och diskuterade olika modeller av lok och vagnar. En familjär stämning! Det kändes helt fantastiskt och vi gick därifrån mycket nöjda och glada ja rentav lyckliga. Vi åker gärna dit flera gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar