söndag 3 februari 2013

Loppisfynd för 14 kr!

 
I går skulle min sons farmor ha fyllt år så vi bestämde att åka till Strängnäs och tända ett ljus i minneslunden.  Min lille son ville åka förbi hennes lägenhet och titta på fönstret där hon brukade stå och vinka till oss.

Under våra besök i Strängnäs brukar vi försöka hinna med ett besök i vår favoritloppisaffär Tolv Korgar på Norra Strandvägen 7. Hittade lite småplock i småpåsar för 5 kr och 3 kr st. Bland annat småjunk i påsarna fanns den lilla trätuppen, en elefant i nån slags bronsfärgad metall, en fågel av keramik, en terrakottablomkruka , en mässingsskål/kruka, ett miniutedass som jag ska göra fågelholk av, en liten figur av småstenar och en stor växt i en urna (nyckelpigorna ska jag försöka få bort).
 
Sedan gick vi vidare till Röda Korsets affär Kupan på Trädgårdsgatan 1 A och där köpte jag den handdrejade ytterkrukan och den pyttelilla skålen av mycket tunt porslin samt de konstiga porslinsföremålen med hål i, som jag tänkte göra taklampor av kanske. Allt detta kostade 6 kr. Så allt som allt kostade mina loppisfynd endast 14 kr!
Bordet är inte från någon loppis det hade jag sedan tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar